Shape
carespot.gr
carespot.gr

Αντρική τριχόπτωση: 8 βιταμίνες που θρέφουν τα μαλλιά σου στη ρίζα!

Carespot Pharmacy.
CARESPOT PHARMACY
Φαρμακείο

7 Μαΐου 2017

Ξεκίνησε η πτώση των μαλλιών όπως κάθε χρόνο, τέτοια εποχή; Μην πανικοβάλλεσαι. Τα μαλλιά σου αυτή την εποχή μπορεί απλώς να ανανεώνονται. Η καθημερινή απώλεια 50-100 τριχών είναι εντελώς φυσιολογική. Όσο πιο νέος είσαι τόσο περισσότερες τρίχες χάνεις ενώ από τα 50 και μετά η απώλεια είναι 40-50 τρίχες ημερησίως.

Αν χάνεις καθημερινά διπλάσιο αριθμό τριχών απ' ότι συνήθως και αν αυτό συμβαίνει για τουλάχιστον 1-2 μήνες επισκέψου τον δερματολόγο σου o οποίος, λαμβάνοντας το ιστορικό σου και ελέγχοντας τις αιματολογικές εξετάσεις που θα σου ζητήσει, θα διαπιστώσει τα αίτια της τριχόπτωσης δίνοντάς σου κατάλληλη αγωγή κατά της τριχόπτωσης. Η διατροφή είναι η καλύτερη πηγή των βιταμινών που χρειάζεσαι για την ανάπτυξη και την υγεία των μαλλιών σου. Δώσε σημασία στην καλή και ισορροπημένη διατροφή προσθέτοντας στο διαιτολόγιό σου αυτές τις 8 βιταμίνες που θρέφουν τα μαλλιά σου στη ρίζα. Αν όμως δεν τρέφεσαι σωστά τα συμπληρώματα διατροφής μπορούν να θρέψουν τα μαλλιά σου στη ρίζα, προσφέροντάς τους υγεία και λάμψη. Μάθε ποια είναι τα ιδανικά συμπληρώματα διατροφής κατά της τριχόπτωσης.


1) Βιταμίνη Α

Όλα τα κύτταρα του οργανισμού μας χρειάζονται βιταμίνη Α για να αναπτυχθούν. Αυτό περιλαμβάνει και τα μαλλιά, τον ταχύτερο αναπτυσσόμενο ιστό στο ανθρώπινο σώμα. Από τη συγκεκριμένη βιταμίνη εξαρτάται η διατήρηση της υγείας του επιθηλίου (της βάσης της τρίχας), ενώ η έλλειψή της μπορεί να οδηγήσει σε ξηρά και εύθραυστα μαλλιά. Η βιταμίνη Α βοηθά επίσης τους αδένες του δέρματος να παράγει το σμήγμα, το οποίο ενυδατώνει το τριχωτό της κεφαλής και διατηρεί τα μαλλιά υγιή. Ωστόσο ενώ είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνεις αρκετή βιταμίνη Α, είναι και πάρα πολύ επικίνδυνο. Οι μελέτες δείχνουν ότι οι υπερβολικές δόσεις βιταμίνης Α μπορεί επίσης να συμβάλουν στην απώλεια μαλλιών.

Πηγές: Γλυκοπατάτες, καρότα, κολοκύθες, σπανάκι και kale (λαχανίδα). Είναι όλα πλούσια σε βήτα-καροτίνη, η οποία μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Υπάρχει επίσης και στο γάλα, τα αυγά και το γιαούρτι. Το μουρουνέλαιο είναι μια ιδιαίτερα καλή πηγή.

2) Βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Μία από τις πιο γνωστές βιταμίνες για την υγεία των μαλλιών είναι η βιοτίνη (Β7), μία βιταμίνη του συμπλέγματος Β. Μελέτες συνδέουν την ανεπάρκεια βιοτίνης με την τριχόπτωση. Η βιοτίνη μάλιστα χρησιμοποιείται και ως εναλλακτική θεραπεία της τριχόπτωσης. Οι υπόλοιπες βιταμίνες του συμπλέγματος Β, και κυρίως οι Β5, Β6 και Β9, βοηθούν στη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων, τα οποία μεταφέρουν οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά στο τριχωτό της κεφαλής και στους θύλακες των τριχών. Αυτές οι διεργασίες είναι σημαντικές για την ανάπτυξη των μαλλιών.

Πηγές: δημητριακά ολικής αλέσεως, αμύγδαλα, κρέας, ψάρια, θαλασσινά και  σκούρα, φυλλώδη λαχανικά.

3) Βιταμίνη C

Η βλάβη που δημιουργούν οι ελεύθερες ρίζες με την πάροδο του χρόνου

μπορεί να εμποδίσει την ανάπτυξη των μαλλιών. Η βιταμίνη C είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που σε προστατεύει από το οξειδωτικό στρες, που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες, και την πρόωρη γήρανση. Επιπλέον, το σώμα σου χρειάζεται τη βιταμίνη C για να δημιουργήσει κολλαγόνο, μία πρωτεΐνη κλειδί που αποτελεί τη βάση του ιστού του θύλακα από τον οποίο αναπαράγεται και αναπλάθεται η τρίχα. Η βιταμίνη C βοηθά επίσης τον οργανισμό στην αφομοίωση του σιδήρου που απαιτείται για την ανάπτυξη των μαλλιών.

Πηγές: Φράουλες, πιπεριές, εσπεριδοειδή, είναι όλα καλές πηγές της βιταμίνης C.

4) Βιταμίνη D

Τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D συνδέονται με την αλωπεκία. Έρευνες δείχνουν επίσης ότι η βιταμίνη D μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία νέων θυλάκων.

Πηγές: Το σώμα μας παράγει βιταμίνη D μέσω της έκθεσής μας στον ήλιο. Δεκαπέντε λεπτά αρκούν για να τη συνθέσει. Καλές διατροφικές πηγές της βιταμίνης D είναι τα λιπαρά ψάρια, το μουρουνέλαιο, κάποια είδη μανιταριών.

5) Βιταμίνη Ε

Παρόμοια δράση με τη βιταμίνη C έχει και η βιταμίνη Ε, η βιταμίνη της νεότητας, η οποία είναι ένα αντιοξειδωτικό που μπορεί να αποτρέψει το οξειδωτικό στρες και την πρόωρη γήρανση. Η βιταμίνη Ε βοηθά επίσης και στην τόνωση των μαλλιών.

Πηγές: Ηλιόσποροι, αμύγδαλα, σπανάκι και αβοκάντο είναι όλα καλές πηγές της βιταμίνης Ε.

6) Σίδηρος

Ο σίδηρος βοηθά τα ερυθρά αιμοσφαίρια να μεταφέρουν οξυγόνο στα κύτταρα.

Η έλλειψη σιδήρου, η οποία προκαλεί αναιμία, είναι μια σημαντική αιτία της τριχόπτωσης.

Πηγές: μύδια, στρείδια, αυγά, κόκκινο κρέας, σπανάκι και φακές.

7) Ψευδάργυρος

Ο ψευδάργυρος είναι σημαντικό ιχνοστοιχείο για την καταπολέμηση της τριχόπτωσης αφού παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των ιστών των μαλλιών. Εμπλέκεται στη σύνθεση της κερατίνης και είναι απαραίτητος για την υγιή ανάπτυξη των μαλλιών. Η τριχόπτωση είναι ένα κοινό σύμπτωμα της ανεπάρκειας ψευδαργύρου.

Πηγές: στρείδια, βοδινό κρέας, σπανάκι, κολοκυθόσποροι και φακές.

8) Πρωτεΐνη

Η τρίχα αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από πρωτεΐνη και επομένως οι τροφές που περιέχουν αυτό το συστατικό παρέχουν τα δομικά συστατικά για την ανάπτυξη των θυλάκων. Μελέτες σε ζώα δείχνουν ότι η ανεπάρκεια σε πρωτεΐνη μπορεί να μειώσει την ανάπτυξη των μαλλιών και να οδηγήσει σε απώλεια μαλλιών.

Πηγές: Κρέας, πουλερικά, αυγά.


Ποια είναι τα ιδανικά συμπληρώματα διατροφής κατά της τριχόπτωσης;

Τα ιδανικά συμπληρώματα διατροφής κατά της τριχόπτωσης είναι όσα περιέχουν:

 

Χώρος ζωής, σημείο φροντίδας #carespot


Σχολίασε

Γράψε ένα σχόλιο για ένα άρθρο και κέρδισε 50 πόντους!

για να σχολιάσεις. Αν δεν έχεις λογαριασμό, δημιούργησε σε 1' .