Shape
carespot.gr
carespot.gr

Τα μυστικά για να αυξήσεις τον μεταβολικό ρυθμό και να «κάψεις» λίπος

Carespot Pharmacy.
CARESPOT PHARMACY
Φαρμακείο

10 Φεβρουαρίου 2022

Κάθε φορά που βλέπουμε στον... ορίζοντα την άνοιξη και ακόμα περισσότερο το καλοκαίρι μας πιάνει άγχος για το πως θα βγούμε στην παραλία. Τις κρύες μέρες που τα ρούχα είναι περισσότερα είναι εύκολο να κρύψουμε τις ατέλειες στο σώμα και να κάνουμε διάφορες διατροφικές ατασθαλίες που ναι μεν απολαμβάνουμε αλλά μας δίνουν έξτρα λίπος και βάρος. Αυτό που χρειάζεται λοιπόν είναι ν' αρχίσουμε σιγά σιγά να βγάζουμε από τον... λήθαργο τον οργανισμό μας. Για να αποκτήσουμε τη σιλουέτα που επιθυμούμε δε χρειάζεται να υποστούμε τρελή στέρηση διατροφής. Αντιθέτως αυτό που πρέπει να γίνει είναι να αυξήσουμε τον μεταβολικό μας ρυθμό ώστε να καίγονται περισσότερες θερμίδες και να χάνουμε λίπος, όχι όμως και μύες. Τι μπορούμε να κάνουμε για να αποκτήσουμε το σώμα που επιθυμούμε και η επιστροφή στην παραλία να είναι δίχως άγχος; Ιδού τα tips των ειδικών.


1. «Χτίσε» μύες. Το σώμα «καίει» διαρκώς θερμίδες ακόμα κι όταν δεν κάνουμε τίποτα. Ο μεταβολικός ρυθμός ενός οργανισμού είναι μεγαλύτερος σε ανθρώπους με περισσότερους μύες. Περίπου κάθε μισό κιλό μυ «καίει» 6 θερμίδες. Γι' αυτό ακόμα και μετά από ήπια άσκηση ενδυνάμωσης ενεργοποιούνται οι μύες σε όλο το σώμα και αυξάνουν τον μεταβολικό ρυθμό.

2. Αύξησε την ένταση στην προπόνηση. Η αερόβια άσκηση δεν χτίζει μύες αλλά αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό και τις ώρες μετά το τέλος της προπόνησης. Το κλειδί είναι να πιέσεις λίγο τον εαυτό σου. Η γυμναστική υψηλής έντασης δίνει μεγαλύτερη ένταση και στον μεταβολισμό. 

3. Πιες νερό. Αυτό είναι εύκολο. Το σώμα χρειάζεται νερό για να «κάψει» θερμίδες. Ακόμα κι αν το σώμα είναι ελάχιστα αφυδατωμένο, αυτό έχει επίδραση στον μεταβολικό ρυθμό τον οποίο ελαττώνει. Σε σχετική έρευνα αποδείχθηκε ότι ενήλικες που έπιναν 8 ή παραπάνω ποτήρια νερό έκαιγαν περισσότερες θερμίδες την ημέρα από 'κείνους που έπιναν 4. Επίσης μην ξεχνάς να παίρνεις ως σνακ φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

4. Φάε έξυπνα. Το να τρως πιο τακτικά αλλά μικρότερες μερίδες φαγητού οδηγεί σε απώλεια βάρους. Κι αυτό γιατί η κατανάλωση μεγάλων μερίδων φαγητού και μάλιστα με σημαντική απόσταση ώρας μεταξύ τους επιβραδύνει τον μεταβολικό ρυθμό. Μικρά σνακ / γεύματα ανά 3-4 ώρες είναι ό,τι καλύτερο. 

5. Κάνε καυτερά τα φαγητά σου. Στην προσπάθεια για αύξηση του μεταβολικού ρυθμού θα βοηθήσουν οι καυτερές πιπεριές και τα μπαχαρικά που «καίνε» αν προστεθούν στα γεύματα. Προφανώς μόνο του αυτό δεν είναι αρκετό για απώλεια βάρους αλλά σε συνδυασμό με άλλες επιλογές που μπορεί να κάνεις, θα βοηθήσει για καλύτερο αποτέλεσμα. 

6. Πάρε πρωτεΐνη. Το σώμα «καίει» περισσότερες θερμίδες όταν χρειάζεται να κάνει πέψη στην πρωτεΐνη. Η αντικατάσταση των υδατανθράκων με πρωτεΐνη μεγαλώνει τον μεταβολικό ρυθμό. Καλές πηγές πρωτεΐνης είναι η γαλοπούλα, τα ψάρια, το κοτόπουλο, τα αυγά, το βοδινό, οι ξηροί καρποί κτλ.

7. Πιες μαύρο καφέ. Αν είσαι φαν του καφέ συνέχισε να τον απολαμβάνεις, φυσικά με μέτρο, γιατί έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει έστω και βραχυπρόθεσμα τον μεταβολικό ρυθμό. Επίσης σε βοηθάει να αισθάνεσαι λιγότερη κούραση και να μπορείς να αποδώσεις περισσότερο στην άσκηση.

8. Μην ξεχνάς το πράσινο τσάι. Οι κατεχίνες του τσαγιού δίνουν ώθηση στον μεταβολισμό για περίπου δύο ώρες μετά την κατανάλωσή του. Έρευνες έχουν δείξει ότι 2 με 4 κούπες τη μέρα είναι πιθανό να αυξήσουν κατά 17% την καύση θερμίδων. 

9. Απόφυγε τις σκληρές (crash) δίαιτες. Το να καταναλώσεις λιγότερες από 1.200 θερμίδες (αν είσαι γυναίκα) ή 1.800 (αν είσαι άντρας) τη μέρα δεν είναι σωστή επιλογή για να αυξήσεις τον μεταβολισμό. Μπορεί να υπάρξει απώλεια βάρους αλλά θα συμβεί λόγω ελλιπούς πρόσληψης θρεπτικών συστατικών. Επίσης θα υπάρξει και απώλεια μυών κι αυτό δεν το θες. Το αποτέλεσμα θα είναι το σώμα σου να παίρνει πιο γρήγορα βάρος απ' αυτό που συνέβαινε πριν από τη δίαιτα.  


Extra info: Μερικά ενεργειακά ποτά δίνουν ώθηση στον μεταβολισμό ενός οργανισμού αφού περιέχουν καφεΐνή που αυξάνει την ενέργεια που χρησιμοποιεί το σώμα και ταυρίνη που αυξάνει τον ρυθμό με τον οποίο μεταβολίζει το σώμα και οδηγεί σε κάψιμο λίπους. Ωστόσο υπάρχουν και ενστάσεις για την κατανάλωση αυτών των ποτών αφού μπορεί να οδηγήσουν σε υψηλή αρτηριακή πίεση, στρες και αϋπνία. Γι' αυτό χρειάζεται και προσεκτική επιλογή του προϊόντος αλλά και συμβουλή από φαρμακοποιό ή γιατρό. 


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το περιεχόμενο του παρόντος διαδικτυακού ιστοτόπου δεν αποτελεί και δεν μπορεί να εκληφθεί ως ιατρική συμβουλή, διάγνωση, θεραπεία ή υπόδειξη. Όλες οι πληροφορίες παρέχονται στους αναγνώστες από επαγγελματίες υγείας, αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Δεν υπάρχει καμία πρόθεση το περιεχόμενο αυτό να υποκαταστήσει την εξατομικευμένη ιατρική συμβουλή, διάγνωση, πρόγνωση ή θεραπεία.


Χώρος ζωής, σημείο φροντίδας #carespot


Σχολίασε

Γράψε ένα σχόλιο για ένα άρθρο και κέρδισε 50 πόντους!

για να σχολιάσεις. Αν δεν έχεις λογαριασμό, δημιούργησε σε 1' .