Shape
carespot.gr
carespot.gr

Ποιά είναι η κατάλληλη ώρα να πάρω τις βιταμίνες;

Carespot Pharmacy
CARESPOT PHARMACY
Φαρμακείο

19 Ιουλίου 2021

Πότε είναι η κατάλληλη ώρα για να πάρω τις βιταμίνες μου; Σίγουρα έχετε αναρωτηθεί και έχετε κάνει την ερώτηση στον φαρμακοποιό ή τον γιατρό σας. Μόνο μία σωστή απάντηση δεν υπάρχει. Βλέπετε εξαρτάται από τις βιταμίνες που παίρνετε. Υπάρχουν άλλες που πρέπει να τις παίρνετε με γεμάτο στομάχι και άλλες με άδειο. Αυτό που σίγουρα πρέπει να κάνετε είναι να ορίσετε, σε συνεννόηση φυσικά με τον φαρμακοποιό ή τον γιατρό σας, μία συγκεκριμένη ώρα της μέρας που θα παίρνετε τη βιταμίνη σας. Δεν διασπώνται με τον ίδιο τρόπο όλες οι βιταμίνες από τον οργανισμό γι' αυτό ακριβώς πρέπει να πρέπει να γνωρίζετε ποιά ώρα της μέρας μια συγκεκριμένη βιταμίνη θα σας δώσει το μάξιμουμ απ' αυτό που έχει. 

Για παράδειγμα μία έγκυος που παίρνει πολυβιταμίνες είναι καλό να τις καταναλώνει πριν από το γεύμα της ώστε να απορροφήσει όλα όσα περιέχουν. Μια καλή πολυβιταμίνη για εγκύους περιέχει ασβέστιο, σίδηρο, φυλλικό οξύ. Όπως έχουν δείξει μελέτες ο σίδηρος απορροφάται καλύτερα από τον οργανισμό με άδειο στομάχι. Ενισχυτικά για την καλύτερη απορρόφησή του λειτουργούν τα γαλακτομικά αλλά και ένα ρόφημα (χυμός πορτοκάλι) με βιταμίνη C. Γενικώς, όπως προαναφέραμε, δεν υπάρχει μόνο ένας σωστός τρόπος. Έχουν υπάρξει έγκυες γυναίκες που αισθάνονταν άρρωστες όταν έπαιρναν τις βιταμίνες με το που ξυπνούσαν, συνεπώς γιατροί τους συνέστησαν να τις παίρνουν πριν πέσουν για ύπνο. Τα οφέλη των πολυτιβαμινών για τις έγκυες γυναίκες είναι πολύπλευρα και γι' αυτό είναι σημαντικό να καταναλώνονται καθημερινά.

Όσον αφορά στις λιποδιαλυτές βιταμίνες, η καλύτερη ώρα για να τις πάρετε είναι βραδινή, μαζί με το δείπνο. Αυτές οι βιταμίνες διαλύονται στο σώμα μας χρησιμοποιώντας λίπος. Ύστερα μεταφέρονται στο αίμα μας και βοηθούν σε σημαντικές λειτουργίες. Αυτές οι πολυβιταμίνες περιλαμβάνουν βιταμίνη Α, Κ, Ε, και D. Αυτές οι βιταμίνες είναι καλό να συνδυάζονται με κορεσμένα λιπαρά για να απορροφόνται καλύτερα. 

Μια άλλη κατηγορία βιταμινών είναι οι υδατοδιαλυτές. Αυτές απορροφόνται καλύτερα όταν το στομάχι είναι άδειο. Πρακτικά λοιπόν είναι καλό να τις παίρνετε είτε το πρωί όταν ξυπνάτε, είτε μισή ώρα πριν από το γεύμα το μεσημέρι, είτε δύο ώρες μετά από το γεύμα. Αυτές διαλύονται στο νερό και το σώμα τις χρησιμοποιεί προς όφελός του ενώ απομακρύνει ό,τι δεν χρειάζεται μέσω της ούρησης. 

Αναφορικά με τη βιταμίνη Β, και γι' αυτή η καλύτερη ώρα είναι το πρωί. Πάρτε τη με το που ξυπνάτε, με άδειο στομάχι. Αυτές οι βιταμίνες που είναι επίσης υδατοδιαλυτές γεμίζουν τον οργανισμό ενέργεια και παράλληλα βοηθούν στην καταπολέμηση του στρες. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς βιταμίνες της οικογένειας Β, είναι οι B-2, B-6 και B-12. Έχει αποδειχθεί κλινικά ότι οι βιταμίνη Β βελτιώνει την ψυχολογία και μειώνει τα επίπεδα του στρες. 

Πέρα από τις συμβουλές του πότε να πάρετε τις βιταμίνες σας, υπάρχουν και μερικά «μην». Είναι σημαντικό να τηρείτε πιστά όλα όσα σας έχει συστήσει ο φαρμακοποιός ή ο γιατρός σας όταν παίρνετε βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής. Υπάρχουν συνδυασμοί βιταμινών που δεν αντιδρούν καλά μαζί ενώ ποτέ μην διπλασιάζετε τη δόση δίχως να ρωτήσετε τον γιατρό και τον φαρμακοποιό. 


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το περιεχόμενο του παρόντος διαδικτυακού ιστοτόπου δεν αποτελεί και δεν μπορεί να εκληφθεί ως ιατρική συμβουλή, διάγνωση, θεραπεία ή υπόδειξη. Όλες οι πληροφορίες παρέχονται στους αναγνώστες από επαγγελματίες υγείας, αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Δεν υπάρχει καμία πρόθεση το περιεχόμενο αυτό να υποκαταστήσει την εξατομικευμένη ιατρική συμβουλή, διάγνωση, πρόγνωση ή θεραπεία.


Χώρος ζωής, σημείο φροντίδας #carespot

Σχολίασε

Γράψε ένα σχόλιο για ένα άρθρο και κέρδισε 50 πόντους!

για να σχολιάσεις. Αν δεν έχεις λογαριασμό, δημιούργησε σε 1' .

ΣΧΕΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ