Shape
carespot.gr
carespot.gr

Παγκόσμια Ημέρα Οσπρίων

Carespot Pharmacy.
CARESPOT PHARMACY
Φαρμακείο

9 Φεβρουαρίου 2022

Θες αυτή τη μέρα (10/2) να κάνεις κάτι πολύ καλό για την υγεία σου; Μαγείρεψε όσπρια και γιόρτασε όπως πρέπει την Παγκόσμια Ημέρα Οσπρίων φροντίζοντας να τα έχεις μόνιμα στη διατροφή σου. Πρόκειται για μια ημέρα που θέσπισε ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ αφού θέλησε να ενημερώσει τον παγκόσμιο πληθυσμό σχετικά με τα οφέλη των οσπρίων στο πλαίσιο μιας πιο βιώσιμης ανάπτυξης και επισιτιστικής ασφάλειας

Ως όσπρια αποκαλούνται φυτά και αποξηραμένοι σπόροι αυτών που ανήκουν στην οικογένεια των Κυαμοειδών (Fabaceae) και παλαιότερα των Ψυχανθών (Papilionoideae) ή Χεδρωπών (Leguminosae). Χρησιμοποιούνται για τη διατροφή του ανθρώπου αλλά κάποια και των ζώων. Μεταξύ αυτών που καταναλώνει ένας άνθρωπος ανήκουν οι φακές, τα φασόλια, τα ρεβίθια, ο αρακάς, τα κουκιά, η σόγια, η φάβα και διάφορα άλλα. 

Γιατί να τρώει κανείς όσπρια; Επειδή στην πραγματικότητα αποτελούν αληθινή και αγνή υπερτροφή (superfood) που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, σύνθετους υδατάνθρακες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, φολικό οξύ, χαλκό, μαγγάνιο, ψευδάργυρο, φώσφορο και κάλιο. Επίσης είναι χαμηλά σε λιπαρά και εντελώς απαλλαγμένα από κορεσμένα λιπαρά και ελεύθερα χοληστερόλης. Επίσης έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη γι' αυτό και μπορεί να τα καταναλώσουν άφοβα και οι διαβητικοί. Λοιπόν; Τι περιμένεις, το σκέφτεσαι ακόμα;  


ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΩΝ ΟΣΠΡΙΩΝ

  • Μειώνουν την αρτηριακή πίεση
  • Μειώνουν τις πιθανότητες εγκεφαλικών επεισοδίων
  • Μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2
  • Μειώνουν την χοληστερόλη
  • Μειώνουν τις πιθανότητες καρδιακού επεισοδίου
  • Βελτιώνουν την κινητικότητα του εντέρου
  • Είναι χορταστικά δίχως να περιέχουν πολλές θερμίδες και άρα να παχαίνουν
  • Προστατεύουν (μειώνοντας τις πιθανότητες για εμφάνιση) από διάφορες μορφές καρκίνου


Extra info1: Οι φακές περιέχουν 2Χ περισσότερη ποσότητα πρωτεΐνης από την κινόα.

Extra info2: Όλα τα όσπρια περιέχουν 4Χ περισσότερες φυτικές ίνες από το καστανό ρύζι. 

Extra info3: Τα κόκκινα φασόλια έχουν περισσότερα αντιοξειδωτικά από τα βατόμουρα και το ρόδι

Extra info4: Τα λευκά φασόλια περιέχουν 2Χ περισσότερο κάλιο από μία μπανάνα

Extra info5: Όλα τα φασόλια περιέχουν 3Χ περισσότερο φυλλικό οξύ από τις λαχανίδες. 

Extra info6: Τα ρεβύθια περιέχουν 1,5Χ περισσότερο σίδηρο από μια βοδινή μπριζόλα. 


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το περιεχόμενο του παρόντος διαδικτυακού ιστοτόπου δεν αποτελεί και δεν μπορεί να εκληφθεί ως ιατρική συμβουλή, διάγνωση, θεραπεία ή υπόδειξη. Όλες οι πληροφορίες παρέχονται στους αναγνώστες από επαγγελματίες υγείας, αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς. Δεν υπάρχει καμία πρόθεση το περιεχόμενο αυτό να υποκαταστήσει την εξατομικευμένη ιατρική συμβουλή, διάγνωση, πρόγνωση ή θεραπεία.


Χώρος ζωής, σημείο φροντίδας #carespot


Σχολίασε

Γράψε ένα σχόλιο για ένα άρθρο και κέρδισε 50 πόντους!

για να σχολιάσεις. Αν δεν έχεις λογαριασμό, δημιούργησε σε 1' .